GENEL BAŞKAN ASMALI: İŞ DÜNYAMIZIN SESİ OLMAYA DEVAM EDECEĞİZ

Promosyon Show İstanbul 2021, Türkiye'nin önde gelen promosyon sektörü markalarını bir araya getirdi. İstanbul Fuar Merkezi 11.Hall’de düzenlenen fuarın açılışına, Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği - MÜSİAD Genel Başkanı Mahmut Asmalı, İKMİB Yönetim Kurulu Başkanı Adil Pelister, Promosyon ve Matba Sanayici İş Adamları Derneği - PROMASİAD Başkanı Ömer Karatemiz, İstanbul Ticaret Odası - İTO Yönetim Kurulu Üyesi Münir Üstün, UFRAD Yönetim Kurulu Üyesi Alpay Erus, ARED Açıkhava ve Endüstriyel Reklamcılar Derneği Yönetim Kurulu Üyeleri Şaban Beyler ve Mustafa Göktürk katılım sağladı. 

Etkinlikte konuşan MÜSİAD Genel Başkanı Mahmut Asmalı, MÜSİAD'ın pandemi sonrası dönemde de iş dünyasının sesi olmaya devam edeceğini vurguladı. Başkan Asmalı ayrıca organizasyona yönelik, "Promosyon sektörü, birçok sektörü kapsayan zengin yapısı ile ithalatını yıllar içinde azaltmış ve ihracat potansiyeli çok yüksek olan bir sektör" dedi.

Kurumsal pazarlama ve reklam ürünleri sektörünün marka fuarı Promosyon Show İstanbul, 29 Eylül-02 Ekim 2021 tarihleri arasında, İstanbul Fuar Merkezi, 11. salonda gerçekleşti. Geçtiğimiz üç yılda Konferans salonu-hotel konseptinde gerçekleştirildikten sonra ilk kez fuar alanı deneyimi yaşayan organizasyona ziyaretçiler yoğun ilgi gösterdi. Etkinliğin açılış konuşmasında söz alan Sky Fuarcılık Yönetim Kurulu Başkanı Barış Göktürk, Promosyon Show İstanbul’un artık yurt dışına açılmasında ivme kazanmasının gerekliliğinin altını çizerken; organizasyonun iş birlikçi derneklerinden Promosyon ve Matba Sanayici İş Adamları Derneği (PROMASİAD) Başkanı Ömer Karatemiz, Promosyon Show İstanbul’un tüm sektöre kendini kanıtlamış bir organizasyon olduğunu, önümüzdeki dönemlerde Covid-19 salgınının etkisini yitirmesiyle birlikte daha geniş coğrafyalarda da tanınacağını belirtti.

Programda konuşan MÜSİAD Genel Başkanı Mahmut Asmalı ise, sanal ortamlarda gerçekleştirilen fuarların online pazar uygulamalarında önemli bir yer ettiğini hatırlatırken, fiziki fuarların sektörel çalışmalara ayrı bir ruh kattığını belirtti. Başkan Asmalı fuara ilişkin, "Promosyon sektörü, birçok sektörü kapsayan zengin yapısı ile ithalatını yıllar içinde azaltmış ve ihracat potansiyeli çok yüksek olan bir sektör" ifadelerini kullanırken konuşmasına şöyle devam etti:

"MÜSİAD olarak iş dünyamızın sesi olmaya devam edeceğiz" 

"2019 yılının sonlarında dünyada meydana gelen Covid-19 hastalığının 2020 yılı başında ülkemizde de görülmesiyle birlikte birçok sektörde üretim ve imalat süreçleri sekteye uğrattı. Hastalığın artmasıyla başlayan uluslararası kapanmalar yüzünden ithalat ve ihracat oranlarında düşüşler yaşandı. Pandeminin etkilediği bir alanda fuarlar oldu. Her ne kadar sanal ortamlarda yapılan fuarlar ve online pazar uygulamaları bir çözüm gibi görünse de sektörün bir araya gelerek ürünlerini tanıttığı, müşterileri ile buluştuğu fuarların yeri bir başka oldu. Bu vesile ile yeniden böyle fuarlarda iş insanlarımızın bir araya gelerek ekonominin can damarı olan alışverişlerin başlamış olması sevindirici bir gelişmedir. Bizler de MÜSİAD olarak çatımız altındaki birbirinden farklı onlarca sektörde iş yapan üyelerimizle birlikte çeşitli alanlardaki fuarları desteklemeye çalışıyoruz. Pandemi sonrası dönemde de MÜSİAD olarak ülkemizin dört bir yanındaki şube ve temsilciklerimizle iş dünyamızın sesi olmaya devam edeceğiz. 

Ülkemizin en küçük KOBİ’mizden yüksek ölçekte iş yapan sanayicimize kadar her alanda ve her sektörde dışa bağımlılığı azaltacak, ihracat vizyonu ile tüm dünyaya ürün ve hizmetini ulaştıracak iş insanlarına ihtiyacı var. Son yıllarda ekonomik alanda art niyetli sermayedarların finansal piyasalarımızda ve döviz kurlarındaki eylemlerine şahit olduk. Bu süreçlerin iş dünyamızı ithal ürünlerin alımında maliyetlendirme noktasında sıkıntılara sebep olduğunu gördük. Yanı sıra ülkemizin müzmin sorunlarından olan cari açığımızın da dengeli bir hale gelerek minimum seviyelerde olması gerekmektedir. Bu sorunların yegâne anahtarının yerli üretimi destekleyici adımların atılmasından ve hammadde tedariğinde yerli olanın tercih edilmesinin sağlanmasından geçtiği kanaatindeyim. 

"Türk Promosyon Sektörü pandemi şartlarında dahi uluslararası alanda etkili olmayı başarıyor"

Promosyon sektörü, birçok sektörü kapsayan zengin yapısı ile ithalatını yıllar içinde azaltmış ve ihracat potansiyeli çok yüksek olan bir sektör. Bu anlamda tekstilden plastiğe; kâğıttan ahşaba; metalden deriye kadar birçok sektörün ihracat rakamlarına katkı veren sektörün daha da güçlü bir şekilde ülke ekonomisine katkı vereceğine inanıyorum. Ekonomik dışa bağımlılığımızı ne kadar asgariye indirebilirsek işte o zaman daha müreffeh bir ülkeden bahsediyor olacağız. Bu ve daha birçok konuda sizlerle birlikte MÜSİAD’ımızın yeni döneminde birlikte çalışarak ve iletişim kanallarını açık tutarak devletimizin yetkili mercilerine çözüm önerilerimizi ve geliştirdiğimiz projelerimizi sunacağız.  

Ayrıca; Promosyon ve Tanıtım ürünlerinin düşük bütçesi ve hedef kitleye ulaşma kolaylılığı ile tüm reklam mecraları arasında öne çıktığını gözlemliyoruz. Sektör temsilcisi arkadaşlardan aldığım bilgilere göre pandemi dönemi öncesi dört yıl boyunca sürekli büyüme eğilimi gösteren Türk Promosyon Sektörü pandemi şartlarında dahi uluslararası alanda etkili olmayı başarıyor. Bu vesile ile Promosyon Show 2021’in bir kez daha sektörümüze ve ekonomimize hayırlı ve bereketli işler getirmesini temenni eder, bu organizasyonda emeği geçen sektör derneğimizi, organizasyon şirketini ve bu fuara katılımcı ve ziyaretçi olarak dahil olarak değerli hale getiren siz kıymetli firmalarımıza, iş insanlarımıza şükranlarımı sunarım."

Fuarda Covid-19'la mücadele kurallarına uyum dikkat çekti

Fuarın ikinci günü, Wow Hotel’de gerçekleştirilen Gala Yemeği’nde, Promosyon Show İstanbul 2021’in sponsor kuruluşlarına plaketleri takdim edilirken, selamlama konuşmalarında söz alan sektörün önemli isimleri, fuarların endüstriye olan katkısının öneminden bahsederken, Türkiye’nin kurumsal tanıtım ürünleri sektörü için global pazarda önemli bir üretici ve tedatrikçi konumuna gelmesinin gerekliliği konusunda fikir birliğine varıldı. 

Dört gün boyunca ziyarete açık olan fuarda alınan Covid-19 tedbirleri dikkat çeken bir diğer nokta olurken, ziyaretçilerin maske takma ve sosyal mesafe gibi kurallara uyarak fuarı ziyaret etmeleri de dikkatlerden kaçmayan bir başka noktaydı.